2015... quite a journey - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Maureen - WaarBenJij.nu 2015... quite a journey - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Maureen - WaarBenJij.nu

2015... quite a journey

Blijf op de hoogte en volg Maureen

09 Oktober 2015 | Nederland, Enschede

Dit keer begin ik met een ontzettend verlaat reisverslag, namelijk over juni!
De kruidnoten liggen al lang en breed in de winkels, zelfs de kerstversieringen heb ik al bij de action gespot, maar toch zal ik het eerst hebben over juni!
Begin juni ging ik een weekendje naar Duitsland, waar ik na bijna drie jaar een goede au pair vriendin weer zag. Zij loopt momenteel stage in Stuttgart bij Porsche. Zij was de eerste au pair waarmee ik bevriend raakte buiten de eerste au pair van mijn gastgezin. Ze woonde 5 minuten lopen van mijn huis in de VS en ik zag haar van februari t/m juli 2012 een paar keer per week. Het was een gezellig weerzien en het weekend vloog om.
Het weekend daarna vloog ik voor 10 dagen naar de VS! Nu (oktober 2015) al bijna een jaar geleden besloot dat ik in 2015 echt langs moest gaan om iedereen te zien. Wat was dat geweldig, om te zijn wat tot begin 2014 nog mijn thuis was. Het was een leuke, interessante, maar ook heftige week. De realisatie dat dit niet meer mijn thuis was, maar dat ik op bezoek was bij vervlogen tijden en bij degenen die daar wel thuis horen. Het was mooi om op deze manier een belangrijk deel van mijn leven af te sluiten om verder te kunnen gaan met mijn leven in Enschede.
Ik had nooit verwacht dat ik nu nog in Enschede zou wonen, laat staan studeren. Toch ben ik afgelopen september begonnen aan de pabo te Enschede, tien jaar nadat ik aan de pabo te Deventer begon. Het verschil is niet enkel de locatie, maar ook zelf ben ik 10 jaar ouder en wijzer... Daarnaast volg ik de studie nu in deeltijd èn versneld i.p.v. voltijd. Naast de twee avonden studie en één dag stage, werk ik drie dagen als gastouder, waar ik met de kinderen in het Engels communiceer.
Afgelopen weekend heb ik ook een andere periode afgesloten. Samen met een vriendin was ik in Leiden om het Leids Ontzet te vieren. Daarnaast gaf ik haar een rondleiding door de stad en er net buiten in Oegstgeest, aangezien ik daar heb gewoond. De tijdelijke studentenhuisvesting waar ik van 2010-2012 woonde was weg en er was enkel een groot grasveld overgebleven. Het was een aparte, maar mooie gewaarwording. Al voelt het nog steeds als thuis komen wanneer ik in Leiden ben, heb ik zo weer een deel af kunnen sluiten. Wellicht dat ik ooit nog terugkeer en niet enkel voor een weekend...

Ook al is 2015 nog niet voorbij, ben ik nu al nieuwsgierig naar waar de reis des levens me gaat brengen in 2016.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Enschede

Maureen

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 34934

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 06 Mei 2016

ontdekken

30 Januari 2012 - 26 Februari 2014

Au pair met Activity International

Landen bezocht: