een stukje van thuis... - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu een stukje van thuis... - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu

een stukje van thuis...

Door: maureenvaes

Blijf op de hoogte en volg Maureen

13 Mei 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

Voor alle moeders, ik hoop dat jullie allemaal een leuke moederdag hebben gehad!

I.p.v. Bahamas...
Mocht ik gezellig mee uit eten met de familie. Ben ik vrijdag en zaterdag drankjes wezen doen met één van de vele Duitse au pairs en toen was er maandag Koninginnedag!

Queensday!
Op 30 April heb ik Koninginnedag gevierd in DC op de Nederlandse Ambassade met de organisatie DC Dutch. Het was echt ontzettend gezellig, lekker Hollands ook. En ook lekker eten: patat, bitterballen, frikandellen, coquilles, kaassoufle, tonijn, zalm,haring, sate met gebakken uitjes, poffertjes, gevulde koek, stroopwafeltjes en volgens mij vlaflip! Ik heb vrijwel alles natuurlijk geproefd en ook goed gebruik gemaakt van de gratis drank! Verder was het ook erg gezellig om daar samen met een vriendin te zijn, Nederlands om me heen te horen en er was een goede band. Heel wat anders dan vorig jaar, concert op stadhuisplein en Amsterrrdam!

Tuin.
De tuin is helemaal af, iets meer dan een week geleden is de schuur geplaatst en zijn de graszoden neergelegd. Afgelopen week zijn de hekken en de afscherming van de trap naar de kelder voor de jongens geplaatst. Ze vinden het heerlijk om op het gras te lopen en Russel helpt zijn moeder graag met de planten water te geven. Ook hebben we al lekker gebbqd in de tuin, echt heerlijk! Over ongeveer een week of twee mogen we ook allemaal het gras op, momenteel moet het nog goed groeien.

Les.
Voor de tour naar The Amish and Philly heb ik een prachtig certificaat ontvangen. In juli zal ik er eentje krijgen , dat ik naar Boston ben geweest.
Maar ik ga eind dit jaar ook weer even de schoolbanken in. Ik heb besloten om toch echt Italiaans te gaan proberen. Om dat bij NOVA te doen, moest ik een plaatsingstest maken voor Engels als tweede taal. Mij werd verteld dat ik hiervoor 3 uur moest incalculeren. De test bestond uit 2 onderdelen, de eerste waren 60 vragen, verdeelt onder 3 categorien. Voor elke categorie kon ik 120 punten krijgen, dus 360 in totaal. Binnen 20 minuten was ik klaar en ik had de volgende punten Reading Skills 111, Sentence Meaning 117, Language Use 120, dus een totaal van 348. Best goed, al zeg ik het zelf. Daarna moest ik een opstel maken over één van twee opgestelde onderwerpen. Ik koos ervoor om te schrijven over iets wat me was opgevallen in de Verenigde Staten. Uiteindelijk heb ik daar een zeer goed resultaat voor gekregen, in principe is mijn Engels goed genoeg om gewoon naar een College te mogen gaan. En ik schijn een Amerikaans accent hebben, zei een professor toen ik mijn resultaten op kwam halen.
Gister heb ik als de maandelijkse au pair activiteit een proefles yoga gedaan. Waar ik herinnert werd dat ik niet lenig ben en ik vandaag ontzettende last van mijn been- en bilspieren heb!

  • 14 Mei 2012 - 04:50

    Anneke:

    Hoi Maureen,

    Ik heb me 13 mei aangemeld om je reisverslagen te gaan volgen, dus
    vanaf dit verslag zal ik je belevenissen "meemaken".
    Gefeliciteerd met de hoge score van die engelse test!
    Je schrijft de stukjes erg leuk en uitgebreid op zodat je echt een indruk krijgt van je amerikaanse gezin en alles daar om heen,

    groetjes,

    Anneke

  • 15 Mei 2012 - 04:21

    Maureen :

    Hoi Anneke,

    Wat leuk zeg dat je m'n schrijfstijl waardeert :) Nu ben ik wel benieuwd hoe je zo bij mijn blog bent gekomen.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Maureen

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 35014

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 06 Mei 2016

ontdekken

30 Januari 2012 - 26 Februari 2014

Au pair met Activity International

Landen bezocht: