5 maand, food for thought... - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu 5 maand, food for thought... - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu

5 maand, food for thought...

Door: maureenvaes

Blijf op de hoogte en volg Maureen

02 Juli 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

Ja hoor, het is alweer juli en ik ben gewoon 5 maand in dit gezin! De afgelopen maand was een hele leuke, interessante en ook afwisselende maand!

Swimteam.
Zoals ik de vorige keer al aangaf zijn de buitenzwembaden open en gaat Eleanor nu naar het zwemteam in de zomer. Hiervoor heeft ze elke week drie keer training en sinds twee weken ook wedstrijden op de maandagavond. We zijn dus lekker vaak bij/in het zwembad te vinden. Ze lijkt het erg leuk te vinden en het zwemmen gaat ook steeds beter. Ze heeft nu ook al twee keer als tweede de finish weten te bereiken met de borstcrawl.
In het pierenbadje is het ook erg gezellig met de jongens.

Familieweekend en zomervakantie.
Anderhalve week geleden is de zomervakantie van Eleanor begonnen. De grootouders van de kant van mijn hostmom, de tante en hun nichtje kwamen op de woensdag aan. Dit was de laatste schooldag van Eleanor. Ik had toen een weekend van vier dagen, omdat de grootouders en de tante op de jongens letten. We zijn toen donderdag met z'n allen naar het zwembad gegaan. Dat was heel handig voor ze, omdat ik de weg wist. Jammer genoeg was er op de weg ernaartoe een rijbaan afgesloten, waardoor het een uur duurde i.p.v. de gebruikelijke 20-30 minuten. Ook was het pierenbadje toen niet open en hebben we toen lekker in het gewoon bad met de jongens gezwommen. Oftewel in het water lopen en de jongens goed vasthouden en laten 'zwemmen'. Dat leken ze erg leuk te vinden, Russell maakte zelfs geluidjes.

Het weer!
Nou zoals jullie allemaal wel gelezen hebben, was er een ontzettende storm op vrijdagavond. Overal liggen de takken nog en het schijnt dat een behoorlijk aantal huishoudens nog zonder stroom zit. Wat was ik blij toen gisterochtend de stroom 6 uur weer aan ging. Op zaterdag hebben we namelijk een aantal dingen goed gemerkt door de afwezigheid van de stroom. Het is ontzettend stil in het huis, want geen enkel apparaat staat te zoemen. Dat een aantal werkende zaklampen heel handig zijn, zodat iedereen in z'n eigen kamer nog even kan lezen en zich makkelijk kan omkleden. Het blijft heerlijk koel in de kelder ook al is het buiten boven de 40 graden en word het in de overige ruimtes ontzettend benauwd. De jongens hebben zaterdag ook geen dutje kunnen doen, door de hitte in hun eigen kamer. Zelfs toen ze in campingbedjes in de kelder lagen weigerden ze te slapen, omdat het natuurlijk niet hun vertrouwde slaapkamer is. Toen ze in de avond eindelijk in slaap waren gevallen heeft mijn hostmom ze even later toch beneden in bed gelegd, omdat ze helemaal bezweet in bed lagen. Het was binnen namelijk nog 30 graden!

Folklife festival
Afgelopen week en deze week is er een festival in D.C. Op de eerste dag ben ik in de avond naar het openingsconcert gegaan genaamd 'Bring back the funk'. Er werd best lekkere muziek gespeeld, mooie basgitaarloopjes en heerlijke piano sounds. De sax en de trompet waren vooral hoog aan het piepen en er was weinig melodieus aan.
Gisteren ben ik weer naar het festival geweest, ik heb toen Ester meegenomen. Zij is een Nederlandse au pair die nu anderhalve week in Alexandria is! We hebben naar quilten gekeken waarop mensen die aan aids zijn overleden werden herinnerd. Ook zagen we prachtige muurschilderingen.
Het meest interessante was wel de test kitchen. Waar we eerst iets leerden over eten als medicijn, al zagen we daar alleen het eind van. En toen moesten we met z'n allen een oefening doen, met onze handen schudden en toen met ons lijf. Ik vond het echt hilarisch, dus ik lag binnen een paar minuten al dubbel. Bleek het uiteindelijk zo'n lach-oefening te zijn. Stonden we daar met een hele groep; ha ha ha ha ha ha, ho ho ho ho ho, hi hi hi hi hi. Nou ja, ik stond vooral dubbelgeklapt te lachen, met m'n handen op m'n buik, omdat die zeer begon te doen. Echt geweldig.
Daarna hebben we geleerd hoe we Curry met krekels kunnen maken en welke insecten we allemaal kunnen eten en welke lekker zijn. Jammer genoeg mochten we het niet proeven. Dat werd namelijk niet toegestaan door de U.S.D.A. (US Department of Agriculture).

Nederlandse Au Pairs
Ester heb ik net al genoemd, maar een maand geleden is er een Nederlandse au pair als rematch hier in de buurt komen wonen. Met haar (Ingrid) was ik in Old Town tijdens de storm. Aankomende zondag komt er een Nederlands meisje naar DC en eind juli komt een Nederlandse au pair op loopafstand in Alexandria wonen. Echt geinig hoeveel er komen plots. Zo kan ik m'n Nederlands ook nog een beetje op peil houden ;).

Kletsen.
De jongens praten overigens steeds meer en er komen ook telkens woorden uit die we herkennen. Al dan niet opzettelijk gezegd. Everett zegt heel goed thank you (kekjoe) en Russell boat (bow) en beiden herhaalden ze me steeds toen ik zei 'It's over there' met 'over there'. Wat heel schattig was, toen ik vanochtend Everett uit bed haalde zei hij kusje :)

Tot volgende maand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Maureen

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 35017

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 06 Mei 2016

ontdekken

30 Januari 2012 - 26 Februari 2014

Au pair met Activity International

Landen bezocht: