cultural exchange - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu cultural exchange - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu

cultural exchange

Blijf op de hoogte en volg Maureen

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

Momenteel zit ik alweer in mijn zevende maand in Alexandria, Virginia.
Het gaat goed met mij en met de jongens en Eleanor ook. Ze praten steeds meer en vooral afgelopen week tijdens de vakantie in de Outer Banks, North Carolina. Waar ik dit blog aan ga wijden, want ik heb echt van alles gedaan en ervaren, allemaal typisch Amerikaanse dingen!

Eten.
Natuurlijk begin ik met het eten, want daar ben ik eenmaal dol op. Deze heb ik allemaal nieuwe gerechten op. Het eerste was een BBQ Pork Sandwich, die ik ook Carolina Style heb gegeten met een beetje Coleslaw. Het was echt ontzettend lekker. BBQ is hier ook niet een manier van koken op de barbecue zoals bakken, braden en grillen. Het is echt een stijl van koken en in elke regio doen ze het anders. Nu snap ik ook waarom BBQ zo groots is in de VS.
Mijn tweede ervaring waren de American Pancakes, ik dacht altijd dat zijn van die dikke, vullende krengen, totaal niet licht en luchtig en dun zoals ik pannenkoeken eenmaal lust. Gelukkig had ik geen gelijk en waren ze heerlijk!
De derde ervaring was een waar zeebanket met garnalen, krabbetjes en vis die die dag door de mannen was gevangen! Garnalen en vis heb ik al tig keer gegeten en garnalen pellen kan ik met gemak. Maar zelf een krabbetje van zijn schild ontdoen met mijn eigen handen en een hamertje,
dat was een hele andere ervaring. Na al dat werk is de beloning gering, maar wel ontzettend lekker. Bij alles uit de zee werd er aardappels en mais op de kolf geserveerd! Ook dat laatste had ik nog nooit op en natuurlijk werd me uitgelegd hoe ik dat moest eten. Bestreken met boter en een beetje zout heb ik in totaal 3 maiskolven verorberd. Ik zat prop en propvol die avond.
Omdat we de dag erna nog veel restjes hadden werd er die avond een Jambalaya gekookt. Dit is een Cajun versie van een Paella. Niet aan te raden als je niet van pittig houd, al was deze nog vrij mild.
We gebruikten de barbecue van het huisje niet alleen voor vlees, ook hebben we er marshmellows op verwarmd om heerlijke s'mores te maken. Voor degenen die niet weten wat deze heerlijkheid inhoud. Je legt een Graham Cracker (een biscuitje) klaar met een stukje chocola erop. Dan verwarm je de marshmellow boven/in een vuurtje tot die de gewenste goudbruine of verbrande kleur heeft. Dan leg je de marshmellow op je biscuitje met chocola, pak je nog een biscuitje en die leg je op de marshmellow en maakt zo een heerlijk boterhammetje. Echt ontzettend lekker. Heel toevallig was het afgelopen vrijdag 10 augustus ook nog eens "National s'mores day".
Op de barbecue hebben we overigens zogeheten "white hots" op gelegd, maar dat waren gewone Bratwursten!
Ook heb ik als een echte Hollander die simpel ontbijt met een kommetje ontbijtgranen deze week heerlijk bacon and eggs gegeten.

Verder!
Heb ik voor het eerst in een strandhuis met een grote groep een vakantie gevierd, dat beviel behoorlijk goed. Ook ben ik een hele week totaal tegen mijn gebruikelijke vakantie vieren in elke dag rond 10 uur gaan slapen en s'ochtends rond 8/9 uur al aan het ontbijt gezeten.
In de buurt van waar we waren kon je in het wild paarden zien op het strand en in de duinen. Dat was echt een geweldig gezicht en dat hebben we met een tour gedaan. Al waren er gewoon hertjes in onze achtertuin en heb ik dus een bambi gezien. Verder heb ik behoorlijk wat schelpjes verzameld om over een tijdje sieraden mee te maken.
En één van de eerste avonden hebben we onder een prachtige sterrenhemel met zaklampen naar krabbetjes gezocht!

Oh en naast dat ik allemaal Amerikaanse dingen heb geleerd, heb ik hen ook een betere versie voor Tramp Stamp geleerd, de tattoo die wij ook wel retegewei noemen. Daarmee was het woord van de week "Ass Antlers".

De week was om voor ik het in de gaten had en was echt ontzettend gezellig en ontspannen!

  • 13 Augustus 2012 - 09:21

    Nicky :

    Hee Maureen leuke blog, herken er veel dingen van!! Dikke kus voor de kids Karen en Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Maureen

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 35008

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 06 Mei 2016

ontdekken

30 Januari 2012 - 26 Februari 2014

Au pair met Activity International

Landen bezocht: