7 maand, de tijd vliegt! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu 7 maand, de tijd vliegt! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu

7 maand, de tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Maureen

04 September 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

De vorige keer dat ik schreef had ik net een heerlijke vakantie achter de rug, dat is nu een paar weken geleden, maar het lijkt wel een eeuwigheid.

Druk weekend
Afgelopen weekend was het Labor Day Weekend en kwamen 2 verschillende bevriende gezinnen op bezoek. De een bleef langer en ook heb ik op de kindjes van dit gezin gepast, waardoor ik ineens 5 i.p.v. 3 kinderen onder mijn hoede had. Best vermoeiend.

Plots afscheid
Naast dat het druk was in het huis tijdens afgelopen Labor Day weekend heb ik ook plots afscheid genomen van een au pair vriendin. Zij had echt niet hetzelfde geluk als mij en ging in rematch, wat ook niet goed werkte en uiteindelijk besloot ze afgelopen vrijdag om terug te gaan naar België. Dus heel snel even vriendinnen opgetrommeld om voor het laatst een lekker drankje te doen. Ik heb toen de megagrote Margharita On The Rocks van de Austin Grill met haar gedeeld.

Zomervakantie
Één van de grootste activiteiten tijdens de zomervakantie was Eleanor's zwemteam, toen dat midden juli afgelopen was, waren er voor, tussen en na de vakanties, weken zonder activiteiten. Die hebben we gevuld met zwemmen, gezellig spelen met ons drieen en af en toe een playdate. Want natuurlijk waren degene waarmee ze een playdate wilde precies op vakantie wanneer wij thuis waren en vice versa. Maar gelukkig is er genoeg te doen in de buurt.
Daarnaast zijn Eleanor tijdens de dutjes van Russell en Everett lekker bezig gegaan met knutselen. Ze vindt het erg leuk en heeft ook een grote fantasie. Het is ook altijd leuk om te zien hoe ze met haar speelgoed in de weer is en dan een hele eigen wereld creëert.

School!
Vandaag is Eleanor begonnen in First Grade (groep 3) en ze scheen heel erg enthousiast te zijn geweest. Ze is niet de enige die weer in de schoolbanken zit, want sinds twee weken ga ik op maandag en woensdag naar NOVA om Italiaans voor beginners te volgen. Een dure cursus voor 5 college credits (studiepunten) met dure boeken die hopelijk morgen bezorgd worden. Aangezien ik morgenavond mijn eerste toets heb. Het is gelukkig een mondeling, maar ik heb mijn werkboek nodig om te laten zien dat ik de opdrachten gemaakt heb.

Muziek
Samen met de kinderen luister ik veel muziek, vooral van de band They Might Be Giants, die hebben geinig kindermuziek. Ik zing voor de jongens en sinds een tijdje zingt Eleanor ook mee. Zo kan ze al een beetje "Zo gaat de molen" en "Visje, visje" zingen. Het was haar eigen idee en ik vind dat ze het echt goed doet. Jammer genoeg is luisteren en zingen het enige muzikale wat ik nu doe. Dus ik ben heel erg blij dat overmorgen het orkest weer van start zal gaan en ik het stof uit m'n sax kan toeteren.

Woordjes
De jongens praten steeds meer en ook al is het over het algemeen puur gebrabbel komen er steeds meer echte woorden uit. Thank you, bow(boat), ball, over there, Mau, no, yes, hair, teeth, shoes, it's a doggy en af en toe uit het niets een perfect antwoord wat ze even later niet meer willen of kunnen herhalen. Maar de jongens zijn niet de enigen die nieuwe woordjes leren, Eleanor heb ik het woord gezellig geleerd. Ze spreekt het heel erg goed uit, ondanks dat het begint en eindigt met een G!

Verlenging.......
Dit is het begin van maand 8 en ergens in deze maand ga ik een brief ontvangen met de vraag of ik wil verlengen.... Spannend! Ook al weet ik al 99 procent zeker wat ik ga zeggen.

Tot over een maand!

ps: over iets minder dan 7 weken komt mijn moeder op bezoek!

  • 04 September 2012 - 21:16

    Marinka:

    Hi! Haha, leuk geschreven! Maar nu laat je iedereen in spanning of je gaat verlengen of niet...? ;-) Tot gauw! X

  • 04 September 2012 - 21:18

    Maureen :

    dankje :) en jup ;) tot snel!

  • 04 September 2012 - 22:03

    Ester Koopman:

    leuk verslag maureen!! see you soon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Maureen

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 35010

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 06 Mei 2016

ontdekken

30 Januari 2012 - 26 Februari 2014

Au pair met Activity International

Landen bezocht: