Mijn moeder's grote Amerikaanse avontuur! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu Mijn moeder's grote Amerikaanse avontuur! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu

Mijn moeder's grote Amerikaanse avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Maureen

31 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

Na bijna 9 maand kwam mijn moeder langs om mij voor een weekje te bezoeken in mijn Amerikaanse thuis. Om verliefd te worden op de kids, zich welkom te voelen bij mijn hostparents, mijn leventje te zien en ook nog wat van de omgeving! Ik zal dan ook maar van dag tot dag de week afgaan.

Zondag 21 oktober
Ze kwam aan op Dulles, druk rond aan het kijken zag ze me na een halve minuut eindelijk zwaaien. Na een dikke knuffel begonnen we in het Nederlands te ratelen, al probeerde ik voor m'n hostdad er soms nog wat Engels door te gooien. Haar vlucht was goed gegaan en ze kon niet wachten om iedereen te ontmoeten. Tijdens en voor het vroege avondeten vroeg ze of de jongens (die een laat dutje deden) nog wel ging zien. Maar natuurlijk zag ze die en wat deden ze verlegen! Russell kroop zowat in z'n moeder zo stevig hield hij haar vast. Maar na een tijdje renden ze allebei heen en weer om mijn moeder hun auto's te tonen. Everett zegt car en als je hem aanwijst wat een truck of een bus is, hoor je hem dat ook vrij duidelijk zeggen. Russell is heel enthousiast of zijn car, al klinkt het vaak als cow! En ja ik heb hem hier nog wel eens een beetje mee geklierd. Maar ik dwaal af!
Nadat mijn moeder natuurlijk op slag verliefd was geworden, merkte ik dat de moeheid z'n slag begon te slaan. Het was alleen nog behoorlijk vroeg en ik heb haar gezegd als je nu gaat slapen, ben je morgen om 4 uur wakker en dat is toch wel wat te vroeg. Uiteindelijk ging ze iets voor 8 naar bed en ze was ook gelijk in slaap gevallen.

Maandag 22 oktober
Om iets voor 8 uur waren we allebei al boven en ze had heel veel zin om de jongens te leren kennen. Die ochtend gingen we met ze naar hun peutergymles bij JW Tumbles. Het was de eerste keer dat mijn moeder naast mij zat in een grote Amerikaanse auto, maar ik heb vernomen dat ze zich veilig voelde. Bij Tumbles deden de jongens goed mee tijdens de kring. Mijn moeder was met Everett en ik met Russell, ook toen we daarna voor activiteiten in de rij gingen staan. Dat was heel gunstig voor haar, want Everett vond alles leuk om te doen, maar Russell weigerde elke activiteit. Stonden we vooraan en wilde ik hem in bijvoorbeeld de schommel tillen was het druk met zijn hoofd schudden en "no no no no no".
Na de lunch legde ik ze in hun bed en m'n moeder vermoedde dat ze zo in slaap zouden vallen na zo'n drukke ochtend. Niks was minder waar en het duurde zoals vaker een uur voor ze eindelijk sliepen. Ze kletsen graag met elkaar of springen in hun bed.
We hebben toen geskyped met m'n broertje en m'n vader om te laten zien dat ze veilig en wel was aangekomen.
Na het dutje van de jongens werd het gelijk duidelijk dat Everett mijn moeder lief vind. Ik tilde hem uit zijn bed, maar toen hij haar naast mij zag staan, stak hij meteen zijn armpjes naar haar uit. Ze heeft toen ook weer voor het eerst sinds een aantal jaar een luier mogen verschonen.
We zijn toen naar de speeltuin geweest en het viel me echt op hoe lief de jongens die dag waren. Het was echt een makkelijke dag, lieve jongens en ook nog een extra paar handen, ik was niet eens moe!
Die avond zijn we naar Crave geweest en heeft ze heerlijke Frozen Yogurt gehad. We hadden daar afgesproken met Charly, een Duitse au pair, waarmee we in het Duits spraken aangezien mijn moeder die taal beter beheerst dan Engels.
Heel toevallig kwamen we na Crave ook nog Ester en Mandy tegen.

Dinsdag 23 oktober
Met de jongens zijn we naar de metro gewandeld. We gingen namelijk met de metro naar de Dierentuin! Best een onderneming was dat wel, vooral omdat ze nog nooit in de metro waren geweest. Russell vond het in het begin ook een beetje eng. Het rondlopen en zien van alle dieren vonden ze geweldig en voor Everett was de olifant het toppunt. Hij is weg van zijn knuffel-olifant die hij heel enthousiast Elluhbah noemt, waardoor ik bijna smolt toen hij steeds Elluhbah riep toen we een echte olifant zagen! Na een lekkere lunch van pizza voor de jongens en m'n moeder en patatjes voor mij zijn we snel nog door de souvenirwinkel gewandeld en heeft Everett een kleine olifant gekregen en Russell een brullend leeuwtje. Terwijl met de buggy's naar de uitgang liepen waren ze hun knuffeltjes druk aan het knuffelen of aan voorbijgangers aan het tonen.
Tijdens de terugreis met de metro viel Everett eventjes in slaap, daarna in de bus was hij weer klaarwakker en beiden riepen steeds beepbeep.
In de avond zijn we naar Old Town gegaan waar we uit eten zijn geweest en ik haar de waterfront heb laten zien en alle leuke winkeltjes.

Woensdag 24 oktober
In de ochtend zijn we naar de speeltuin geweest waar ik graag kom en daar heeft mijn moeder een aantal bekenden van mij ontmoet. Op een gegeven moment waren een aantal mannen bezig met het bij elkaar harken van bladeren om die daarna uit de zandbak te verwijderen. Russell keek er heel aandachtig naar en volgde even later de mannen met zijn eigen schep en emmertje. M'n moeder merkte op dat ze dat wel heel netjes vond, dat dat gebeurde. Ik zei dat ik dat nog nooit gezien had, de reden daarvoor werd snel duidelijk toen een vrachtwagentje met een lading nieuw zand aan kwam rijden. Hartstikke toevallig dat zij er precies was terwijl er dus nieuw zand word gestort. Ontzettend interessant natuurlijk! En opnieuw waren de jongens druk beep beep beep beep aan het roepen wanneer ze het vrachtwagentje achteruit hoorden gaan.
Na een heerlijk bad gingen de jongens in bed voor hun dutje. Tijdens dat dutjes hebben m'n moeder en ik geskyped met het oppaskindje van mijn moeder; Melissa en haar moeder Elva. Dat vond ik echt leuk!
Na het dutje zijn we nog naar de speeltuin aan de overkant geweest voor een tijdje.
In de avond zijn mijn moeder en ik als vanouds naar de film gegaan. We hadden ook net als vrijwel altijd een klein zaaltje en weinig publiek om ons heen. Het was de film Pitch Perfect! die mijn moeder en ik allebei aanraden.

Donderdag 25 oktober
In de ochtend hebben we geshopt bij de Pentagon City mall waar ik een iets verlaat verjaardagscadeau voor mijn moeder heb gekocht(zij is begin oktober jarig) en we hebben hier ook geluncht. Daarna zijn we naar de Potomac Yard gegaan, waar ik een verlaat verjaardagskado heb gekregen. Ik wilde daar vooral naartoe, omdat in de boekenwinkel Barnes & Noble een Starbucks zit die Cheesecake van de Cheesecakefactory serveert, daar hebben we heerlijk van genoten.
Die avond had ik ook mijn eerst concert van het semester met het orkest en de nieuwe dirigente. Het ging hartstikke goed en naast mijn moeder zaten ook Ingrid, mijn hostdad en Eleanor in het publiek. Echt ontzettend fijn vond ik dat.

Vrijdag 26 oktober
Sightseeing in DC, een hele drukke dag dus!
Eerst op naar het Smithsonian museum of Natural History waar om 10.30 een lesje zou zijn, omdat het Forensics Friday was! Daar moesten wij natuurlijk naartoe, onder het mom van ja Jeffrey heeft daar iets over gestudeerd. Heel erg interessant om te zien en te horen. We zijn het museum nog doorgelopen, o.a. genoten van prachtige natuurfoto's en een cheeseburger als lunch. Daarna gingen we naar buiten om naar Memorials en bekende gebouwen te kijken.
- Washington Memorial
- het Witte Huis
- WWII Memorial
- Reflecting pond
- Lincoln Memorial
- Korean War Memorial
- Martin Luther King Jr Memorial
- Tidal Basin
- Roosevelt Memorial
- Jefferson Memorial
- The Capitol
En natuurlijk de musea waar we langs liepen; Air and Space en American Indian.
Na al dat gewandel vond ik dat we wel een cupcake verdient hadden en zijn we de beste cupcakes in Washington DC gaan halen in Georgetown bij Georgetown Cupcakes. Ontzettend lekker en luchtig en het wachten meer dan waard!
s'Avonds heb ik mijn moeder mee uit eten genomen naar TGIF wat heel gezellig was.

Zaterdag 27 oktober
Een rustige dag en de laatste dag waarop we niet veel hebben gedaan en nog wat souvenirs hebben gekocht. In de avond gingen we uit eten met de hostfam en dat was heel gezellig. Ik las die avond op facebook wel iets over orkaan Sandy, maar hechtte er niet echt veel waarde aan.

Zondag 28 oktober
We hadden afgesproken om op tijd naar het vliegveld te gaan en spraken erover om iets eerder te gaan, omdat het vast druk zou zijn. De vluchten in de avond zouden namelijk geannuleerd worden. Maar al snel kwamen we erachter dat de vlucht van mijn moeder ook werd geannuleerd en ze waarschijnlijk op z'n vroegst woensdag of donderdag kon vertrekken.
Gelukkig werkt mijn hostmom bij de vliegmaatschappij waar mijn moeder mee vliegt dus ging ze gelijk achter een vervangende vlucht aan.

Maandag 29 oktober
Vandaag zou in de middag of avond Sandy aan land flink toeslaan, maar een aantal keer ging de stroom voor een paar tellen uit en twee keer zelfs langer dan een minuut, we hebben de stroom uiteindelijk niet verloren. Toch was het best spannend en hielden we nauwlettend de live broadcast van de weatherchannel op youtube in de gaten. Ik dacht ook vrijwel de hele dag dat het nog zondag was, het hele gezin was thuis en we deden vrijwel de hele dag niets.

Dinsdag 30 oktober
Op de televisie zagen we de ravage die Sandy aan had gericht in New Jersey en andere staten. Wij hadden echt geluk gehad, dat zagen we ook toen we de buurt rond liepen en enkel een aantal takken op de stoep en de weg zagen liggen. Ik vermoed dat veel zwakke takken en bomen in de storm tijdens de zomer al waren geveld.

Woensdag 31 oktober is net begonnen!
Officieel is het nu drie kwartier woensdag, maar ik ga zo slapen en morgenochtend weer een dagje werken en in de middag brengen we mijn moeder naar Dulles. Het is heel fijn om te weten dat ze echt ervaren heeft waarom ik me zo thuis voel in mijn Amerikaanse thuis en waarom ik zei dat ze verliefd zou worden op de jongens.

Officieel ben ik nu 9 maanden in de VS! Maanden die zijn omgevlogen en ook heel lang lijken. Nog 16 maand te gaan!

  • 15 November 2012 - 13:15

    Ans Mooijenkind:

    Goed om te lezen dat jullie zo'n fijne tijd hebt gehad, samen in het gastgezin! Hartelijke groet aan Maureen en moeder-van-Maureen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Maureen

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 1011
Totaal aantal bezoekers 35015

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 06 Mei 2016

ontdekken

30 Januari 2012 - 26 Februari 2014

Au pair met Activity International

Landen bezocht: