ik ben bijna twee, dus ik zeg alvast nee! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu ik ben bijna twee, dus ik zeg alvast nee! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu

ik ben bijna twee, dus ik zeg alvast nee!

Blijf op de hoogte en volg Maureen

19 November 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

Jaja, de terrible two's are coming en ook nog eens dubbel, yayyy!

Aankomende donderdag worden de jongens 2 jaar en aan eentje begin ik het toch wel te merken dat hij graag "ik ben 2 en ik zeg nee" wil zijn. Ook al was "no" al maandenlang het favorietje woordje van Everett. Op elke vraag die ik hem stelde zei hij: "no!" Zelfs wanneer hij: "yes" bedoelde. Dus op een gegeven moment was het: "Do you want a cookie Everett?" "No" "Byebye cookie". Maar "no" was dan meer voor de gein of een woord waarvan hij de betekenis niet echt snapte, maar die wij vaak gebruiken.
In mijn vorige blog schreef ik dat Russell bij elke activiteit bij Tumbles: "No no no no no no no" zei. De laatste tijd wanneer we gaan eten vraag ik ze: "Can you go climb in your chair?". Ze kunnen namelijk zelf in hun stoeltje klimmen en ook zelfs hun riempjes vastgespen. Als Everett eten ziet, dan komt hij meestal wel en dan klimt hij zo op z'n stoel gaat zitten en zegt dan vaak ook nog:"buckle" en wijst naar de gespen en gespt zich dan vast.
Russell zegt daarentegen sinds begin vorige week steeds: "No no no no no no no no". Maar gelukkig kan ik hem gewoon optillen en zet ik hem in z'n stoel en dan gaat hij na wederom: "No, no, no, no, no" na een tijdje eindelijk eten. Wat meestal betekent dat Everett het al op heeft en Russell halverwege is. Naast het niet willen zitten om te eten riep Russell ook: "No no no no no no no" toen ik zei dat ze een dutje gingen doen, afgelopen vrijdag en vandaag. Ik hoop dat hij dat niet lang blijft doen of dat Everett dit gedrag overneemt. Gelukkig is Everett dol op eten en slapen, dus zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren.

Woordjes
Naast alle "No no no, no no no no" worden er ook allemaal andere woordjes gezegd of gepoogd te zeggen. Everett is naast de Elluhbah(elephant) ook dol op eebies (airplanes) en beide zijn ze heel lief tegen de kat Mouse, die ze graag zoeken "areyou?" Ook wijzen ze altijd naar de pumpkins voor het huis die ze "pumkie" noemen. Qua eten en drinken zeggen ze voornamelijk: "Milkie, juice en cookie". Naast elephant zeggen ze nu ook: "doggie, goat, shish (fish), kitty, cow". Ook worden ze heel enthousiast als ze auto's en vrachtwagens zien.

Namen
Ze zeggen al Mouse, af en toe proberen ze Eleanor te zeggen en wanneer hun ouders thuis komen is het enthousiast: "Mommy, daddy!". Russell kan sinds afgelopen vrijdag bijna zijn naam zeggen: "Sussell" zegt hij. Mijn naam is jammer genoeg niet: "Mau" want dat verwarren ze volgens mij met het woordje me. Toen ze het probeerde te zeggen klonk het meer als "rien".

De feestdagen komen er ook aan, aankomende donderdag is het Thanksgiving (ja gelijk met de jongens hun verjaardag dit jaar) en daarna Kerst! Gezelligheid en drukte dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Maureen

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 35013

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 06 Mei 2016

ontdekken

30 Januari 2012 - 26 Februari 2014

Au pair met Activity International

Landen bezocht: