Tradities en veranderingen. - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu Tradities en veranderingen. - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Maureen - WaarBenJij.nu

Tradities en veranderingen.

Blijf op de hoogte en volg Maureen

27 December 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

Thanksgiving
Ook wel gekscherend kalkoendag genoemd hier, maar wij aten geen kalkoen. Dat eten we namelijk met kerst. Dit jaar viel de verjaardag van Russell en Everett op Thanksgiving, maar we vierden het de dag erna. Voor Thanksgiving kwam een bevriend stel met hun zoontje en de ouders van mijn hostmom langs. We hadden een prime rib roast die ontzettend lekker was met voor mij voor het eerst pompoenpuree en één van de taarten toe was een zoete aardappel taart, allebei heerlijk. Daarnaast aten we ook aardappelpuree, boontjes in pittige kaassaus en broodjes. Met als toetjes naast de sweet potatoe pie ook chocopuddingtaart en appeltaart. Na dat avondeten viel ik ook bijna gelijk in slaap. Ik heb toen ook weer wat meer geleerd over football, verdeling van punten en zo.
De dag na Thanksgiving vierden we de verjaardag van de jongens, het was gezellig en ze waren helemaal gelukkig met de treintafel.

Kerst
Gisteren was het Kerst, de dag ervoor waren de ouders van mijn hostdad aangekomen om Kerstavond met ons te vieren. We hebben gezellig samen gegeten. Gisterochtend hebben we onze kerstsokken uitgepakt, iedereen kreeg wat leuks en wat lekkers. Ik heb gummybeertjes, een ruggekrabber, milka chocolade en stroopwafels gekregen, want de kerstman weet dat ik een Nederlandse ben! Verder heb ik een boek gekregen, twee paar oorbellen, een mooie sjaal en een spiegeltje.
De kinderen zijn alledrie ontzettend verwend, Eleanor heeft een echte American Girl Doll kerstmis gehad en de jongens hebben heel veel autootjes gekregen waar ze ook heel lief en enthousiast mee hebben gespeeld. We hebben de hele ochtend alle kadootjes zitten uitpakken, zoveel waren er! Zelf had ik de jongens duplo dierentuin gekocht en Eleanor iets voor haar American Girl Doll en heb ik tekeningen van de kinderen aan mijn hostparents gegeven.
Aan het eind van de middag begonnen we aan het feestmaal, lekkere kalkoen, aardappelpuree, boontjes, champignonsaus en als toetje appeltaart! Tijdens het eten droegen we kroontjes, zo cute!
In de avond hebben we zelfs nog s'mores gemaakt

Taal
Everett is druk, druk, druk aan het kletsen. Hij gebruikt veel twee-woord-zinnen en soms zelfs langere zinnen! Hij roept graag zijn mommy en daddy en mouse (de kat). Ook vertelt hij enthousiast wanneer hij een voertuig ziet dat hij herkent. Een paar voorbeeldzinnetjes.
- Look eebie! (kijk vliegtuig)
- Look tru truck! (kijk vrachtwagen)
- Look cool bus! (kijk schoolbus)
- Look trattor! (kijk tractor)
- Igonna sit! (ik ga zitten)
- Igonna walk! (ik ga lopen)
- Look mommy/daddy/nanna/papa (kijk mama/papa/oma/opa)
Het is echt vertederend, hij kan ook heel goed woorden na zeggen, zelfs bijna helikopter zeggen. Hij lijkt alleen niet mijn naam te willen zeggen of zijn eigen. Zelfs de afgekorte versie Ev, heb ik hem denk ik een enkele keer horen zeggen. Russell heeft het vaker gezegd.
Waar Everett kletst en goed uit zijn woorden komt, denk ik soms bij Russell, ik weet wat je bedoelt, maar meestal klinkt het nergens naar. Ook heeft hij, net als Everett soms de neiging om de eerste letter te zeggen voor die het woord zegt. La-light i.p.v. light bijvoorbeeld.

Check up
Samen met mijn hostdad ben ik naar de kinderarts geweest. Het gaat heel goed met de jongens, ze verschillen 5 cm en bijna een kilo! De zuster checkte zelfs nog een keer hun lengte, door het verschil, maar Everett is gewoon echt een stukkie kleiner dan Russell.

Eleanor
Ondanks dat ik hier niet zoveel zie als de jongens, merk ik dat ik een goede band met haar ontwikkel. Ze vertelt steeds makkelijker over haar schooldag en ze stelt zelfs vragen aan mij. Ze is nog steeds echt een dromertje en kan heel lief zijn met haar broertjes, maar natuurlijk zal ze ook voor zichzelf opkomen als een grote zus en zijn kleine broertjes soms heeeeel irritant.

Speeltuin en JW Tumbles
Vrijwel elke vrijdag wanneer het goed weer is gaan we in de ochtend naar de speeltuin, lekker rondrennen, klimmen en van de glijbaan. Dan eten we een vroege lunch en gaan we daarna 1,5 uur naar JW Tumbles. Dit is een gymzaaltjes voor kinderen t/m 9 jaar, waar gymlesjes worden gegeven, die de kinderen met en zonder ouders kunnen volgen. De jongens gaan elke maandag met hun moeder naar een les. Toen mijn moeder hier was, zijn mijn moeder en ik met de jongens naar deze les geweest. Dit is na zoveel weken wel een traditie te noemen.

Ohja, over 4 nachtjes slapen is het 11 maand geleden dat ik op het vliegtuig stapte naar dit avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Maureen

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 35009

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 06 Mei 2016

ontdekken

30 Januari 2012 - 26 Februari 2014

Au pair met Activity International

Landen bezocht: